Jesteś tutaj: Strona główna
ARCHIWUM STRONY: Stan treści i plików z dnia: 2019-12-16 10:22:40

Ogłoszenie o zamówieniu publicznym na usługi społeczne i inne szczególne usługi w zakresie świadczenia usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Powiatowego Urzędu Pracy w Ostródzie

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zamówieniu publicznym na usługi społeczne i inne szczególne usługi w zakresie świadczenia usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Powiatowego Urzędu Pracy w Ostródzie
Tryb postępowania: Postępowanie nieprzetargowe
Rodzaj zamówienia: Usługi
Branża: Inne
Data ogłoszenia: 2019-12-11
Dodatkowe informacje

 

Ostróda, dn. 16.12.2019 r.

 Oznaczenie sprawy:

 

DOA.252.2.2019.MT

 

Odpowiedź na wniesione zapytanie do ogłoszenia o zamówieniu publicznym na usługi społeczne i inne szczególne usługi

 

w zakresie świadczenia usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Powiatowego Urzędu Pracy w Ostródzie o wartości zamówienia mniejszej od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych z dnia 11 grudnia 2019 r.

 

 

 

1. Nazwa i adres zamawiającego

 

Powiatowy Urząd Pracy w Ostródzie

 

14-100 Ostróda ul. Jana III Sobieskiego 5.

 

NIP 741-18-21-179 REGON 510930135 fax. 089-646-29-56 e-mail: olos@praca.gov.pl

 

Znak Postępowania: DOA.252.2.2019.MT

 

Uwaga: w korespondencji kierowanej do Zamawiającego należy posługiwać się tym znakiem.

 

2. Adres strony internetowej, na której dostępne jest ogłoszenie o zamówieniu publicznym

 

http://bip.pupostroda.pl

 

3. Tryb udzielania zamówienia

 

Postępowanie prowadzone jest w oparciu o art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843).

 

4. Opis przedmiotu zamówienia

 

Nazwa przedmiotu zamówienia: sukcesywneświadczenie w okresie od dnia 01.01.2020 r. do dnia 31.12.2020 r. usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, sortowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze do 2000 gram oraz usługa doręczania i odbioru przesyłek z siedziby PUP Ostróda oraz Filii PUP Ostróda w Morągu na rzecz Zamawiającego, w zakresie określonym w załączniku nr 1 do Ogłoszenia.

 

(CPV 64112000 – 4 - Usługi pocztowe dotyczące listów)

 

(CPV 60000000 – 8 - Usługi transportowe)

 

 

 

Wniesione pytania:

 

 

 

Pytanie 1

 

Zamawiający w Załączniku nr 4 do ogłoszenia ogólne warunki umowy pkt. 6 zawarł zapis :

 

„ Termin realizacji umowy : od dnia 01.01.2020r. do dnia 31.12.2020r. lub z chwilą przekroczenia wartości „

 

Wykonawca wnosi o dodanie po słowach „…..przekroczenie wartości - „ Monitorowanie przekroczenia wartości należy do Zamawiąjącego”

 

 

 

Pytanie 2

 

Zamawiający w Załączniku nr 4 do ogłoszenia ogólne warunki umowy pkt. 9 zawarł zapis :

 

 

 

„W przypadku wysyłania korespondencji zgodnie z KPA Zamawiający będzie używał własnych druków zwrotnego potwierdzenia odbioru, na co Wykonawca wyraża zgodę.

 

 

 

Załączamy wzory obowiązujących druków potwierdzenia odbioru w poszczególnych rodzajach postępowania.

 

 

 

ü Formularz potwierdzenia odbioru dla przesyłek nadanych w obrocie krajowym na zasadach ogólnych

 

Wymogi techniczne:

 

1) gramatura papieru: papier offsetowy BD 140 – 200 g/m2

 

2) wymiar druku*:

 

  • minimum 90 x 140 mm (część środkowa, bez listew bocznych);
  • optymalne wymiary:

 

a) część środkowa, bez listew bocznych - 100 x 140 mm,

 

b) całość druku, tj. część środkowa + listwy boczne - 100 x 160 mm,

 

* wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją 2 mm

 

3) listwy po obu stronach, perforacja pionowa pozwalająca na wyrwanie środkowej części druku bez jego uszkodzenia;

 

4) co najmniej 5 mm pasek kleju gwarantujący przyczepność do różnego rodzaju podłoża w zróżnicowanym zakresie temperatur zabezpieczony osłoną.

 

 

 

Adres nadawcy przesyłki:

 

- naniesiony w strefie prostokątnej w minimalnej odległości:

 

  • 40 mm od górnego brzegu przesyłki,
  • 5 mm od prawego brzegu,
  • 15 mm od dolnego brzegu.

 

W pasie 15 mm powyżej dolnej krawędzi strony przedniej druku (awers) oraz z prawej strony danych adresowych nadawcy nie można umieszczać żadnych napisów/nadruków.

 

 

 

WAŻNE: Podczas sortowania przesyłek ich adresy rozpoznawane są automatycznie, dlatego dane na przesyłkach i formularzach powinny być nanoszone kolorem niebieskim lub czarnym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ü Formularz potwierdzenia odbioru dla przesyłek nadanych w obrocie krajowym w trybie określonym Kodeksem postępowania administracyjnego (postępowanie administracyjne)

 

 

 

Wymogi techniczne:

 

1) gramatura papieru: papier offsetowy BD 140 – 200 g/m2;

 

2) wymiar druku*:

 

  • minimalne: 90 x 140 mm (część środkowa, bez listew bocznych);
  • optymalne wymiary:

 

a) część środkowa, bez listew bocznych: 100 x 140 mm,

 

b) całość druku, tj. część środkowa + listwy boczne: 100 x 160 mm;

 

* wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją 2 mm

 

3) listwy po obu stronach, perforacja pionowa pozwalająca na wyrwanie środkowej części druku, bez jego uszkodzenia;

 

4) co najmniej 5 mm pasek kleju gwarantujący przyczepność do różnego rodzaju podłoża w zróżnicowanym zakresie temperatur, zabezpieczony osłoną.

 

Adres nadawcy przesyłki:

 

- naniesiony w strefie prostokątnej na stronie przedniej druku (awers), w dolnej prawej części w minimalnej odległości:

 

  • 40 mm od górnego brzegu;
  • 5 mm od prawego brzegu;
  • 15 mm od dolnego brzegu.

 

Adres adresata przesyłki:

 

- naniesiony w strefie prostokątnej na stronie przedniej druku (awers), w górnej lewej części.

 

W pasie 15 mm powyżej dolnej krawędzi strony przedniej druku (awers) oraz z prawej strony danych adresowych nadawcy nie można umieszczać żadnych napisów/nadruków.

 

 

 

WAŻNE: Podczas sortowania przesyłek ich adresy rozpoznawane są automatycznie, dlatego dane na przesyłkach i formularzach powinny być nanoszone kolorem niebieskim lub czarnym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ü Formularz potwierdzenia odbioru dla przesyłek nadanych w obrocie krajowym w trybie określonym ustawą Ordynacja podatkowa (postępowanie podatkowe)

 

 

 

Wymogi techniczne:

 

1) gramatura papieru: papier offsetowy BD 140 – 200 g/m2;

 

2) wymiar druku*:

 

  • minimalne: 90 x 140 mm (część środkowa, bez listew bocznych);
  • optymalne wymiary:

 

a) część środkowa, bez listew bocznych: 100 x 140 mm,

 

b) całość druku, tj. część środkowa + listwy boczne: 100 x 160 mm;

 

* wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją 2 mm

 

3) listwy po obu stronach, perforacja pionowa pozwalająca na wyrwanie środkowej części druku, bez jego uszkodzenia;

 

4) co najmniej 5 mm pasek kleju gwarantujący przyczepność do różnego rodzaju podłoża w zróżnicowanym zakresie temperatur, zabezpieczony osłoną.

 

Adres nadawcy przesyłki:

 

- naniesiony w strefie prostokątnej na stronie przedniej druku (awers), w dolnej prawej części w minimalnej odległości:

 

  • 40 mm od górnego brzegu;
  • 5 mm od prawego brzegu;
  • 15 mm od dolnego brzegu.

 

Adres adresata przesyłki:

 

- naniesiony w strefie prostokątnej na stronie przedniej druku (awers), w górnej lewej części.

 

W pasie 15 mm powyżej dolnej krawędzi strony przedniej druku (awers) oraz z prawej strony danych adresowych nadawcy nie można umieszczać żadnych napisów/nadruków.

 

 

 

WAŻNE: Podczas sortowania przesyłek ich adresy rozpoznawane są automatycznie, dlatego dane na przesyłkach i formularzach powinny być nanoszone kolorem niebieskim lub czarnym.

 

 

 

 

 

 

 

ü Formularz potwierdzenia odbioru dla przesyłek nadanych w obrocie zagranicznym

 

 

 

Wymogi techniczne:

 

1) gramatura papieru: papier offsetowy 140-200 g/m² koloru pomarańczowego wg Pantone 1375 U,

 

2) nadruk dwustronny (2 + 2) czarny wg Pantone Neutral Black U (nadruk czarny + pomarańczowe tło),

 

3) wymiar druku: minimum 100 mm x 140 mm +/-2%, + 2 listwy po 10 mm, po obu stronach,

 

4) perforacja pionowa pozwalająca na wyrwanie środkowej części druku bez jego uszkodzenia,

 

5) na listwach minimum 5 mm pasek trwałego samoprzylepnego kleju gwarantującego przyczepność do różnego rodzaju podłoża (papiery, folie), w zróżnicowanym zakresie temperatur (-20°C / +50°C).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pytanie 3

 

 

 

Zamawiający w Załączniku nr 4 do ogłoszenia ogólne warunki umowy w pkt. 13 zawarł zapis :

 

 

 

„W przypadku niewykonywania usługi w terminach wynikających z KPA, nienależytego jej wykonania Zamawiający jest uprawniony do naliczenia kary umownej i obciążenia Wykonawcy na podstawie noty obciążeniowej po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego przy udziale Wykonawcy, które potwierdzi zasadność i wysokość naliczonej kary umownej.

 

Wykonawca pragnie zwrócić uwagę, że takie określenie zasad odpowiedzialności nosi znamiona naruszenia przepisów bezwzględnie obowiązujących’

 

 

 

 

 

Wykonawca wnosi o odstąpienie od powyższego zapisu , wyjaśniając jednocześnie ,że kwestie nienależytego wykonania usług regulują min. poniższe art. ustawy Prawo pocztowe :

 

Art. 89. Operator pocztowy jest obowiązany do wypłaty odszkodowania w zakresie nienależytego wykonania usługi doręczenia przesyłek pocztowych doręczanych w trybach określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, ustawie z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. Nr 43, poz.296, z późn. zm.12)), ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks postępowania karnego (Dz. U. Nr 89, poz. 555, z późn. zm.[1])) oraz w trybie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, 1101 i

 

1342) polegającego na:

 

1) nieprawidłowym wypełnieniu przez operatora pocztowego dokumentu potwierdzającego odbiór przesyłki rejestrowanej przez adresata jeżeli uniemożliwia to stwierdzenie prawidłowości doręczenia przesyłki lub

 

2) zwróceniu przesyłki rejestrowanej niezgodnie z terminem lub z uwagi na nieprawidłowo wskazany powód

 

– w wysokości opłaty za usługę przesyłki rejestrowanej wraz z opłatą za zapewnienie potwierdzenia jej odbioru oraz za zwrot tej przesyłki, jeżeli taka opłata została pobrana.

 

 

 

Zgodnie z założeniem ogłoszenia o zamówieniu , usługi stanowiące przedmiot zamówienia realizowane będą wobec przesyłek, których realizacja oparta jest m.in. na zasadach określonych w ustawie Prawo pocztowe, tym samym Wykonawca jako operator wyznaczony jest zobowiązany do stosowania w zakresie niewykonania lub nienależytego wykonania usług pocztowych przepisów Rozdziału 8 ustawy Prawo pocztowe. Zgodnie z art. 87 w/w ustawy do odpowiedzialności operatorów za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej.

 

Zatem w przypadku wykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej w pierwszej kolejności znajdą zastosowanie przepisy ustawy Prawo pocztowe i dopiero w przypadku przeprowadzenia trybu reklamacyjnego (uregulowanego w/w przepisami) nadawcy przysługuje prawo dochodzenia roszczeń przewidzianych ustawą na drodze sądowej. W art. 88-90 ustawodawca przewidział ścisły katalog wysokości odszkodowań oraz przypadków, kiedy operator pocztowy zobligowany jest do jego wypłaty.

 

Rozszerzenie odpowiedzialności operatora pocztowego zostało przewidziane jedynie w art. 87 ust. 5, zgodnie z którym operator pocztowy odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej w zakresie określonym ustawą, chyba że niewykonanie lub nienależyte jej wykonanie:

 

1) jest następstwem czynu niedozwolonego;

 

2) nastąpiło z winy umyślnej operatora;

 

3) jest wynikiem rażącego niedbalstwa operatora.

 

Zatem jedynie w w/w przypadkach operator pocztowy może podlegać odpowiedzialności szerszej aniżeli wynikająca z przepisów prawa pocztowego.

 

Podkreślenia wymaga, że w Kodeksie cywilnym w art. 471 występuje pojęcie "niewykonanie zobowiązania", co odnosi się dokładnie do pojęcia "niewykonanie zamówienia" w ustawie o zamówieniach publicznych. Zdarzenie to występuje tylko wtedy, gdy świadczenie określone w umowie nie zostało w ogóle wykonane.

 

W tym samym artykule Kodeksu cywilnego mamy pojęcie "nienależytego wykonania zobowiązania",

 

a w art. 472 pojęcie "niezachowanie należytej staranności". Oba te określenia należy przypisać pojęciu użytemu w ustawie, a mianowicie "wykonanie zamówienia z nienależytą starannością". Określenie to jest tak pojemne, że niemożliwe jest określenie wszystkich sytuacji, w których ono występuje. Dokonując jednak dla jasności uogólnienia, można stwierdzić, że o nienależytym spełnieniu świadczenia możemy mówić w aspekcie niezachowania terminu spełnienia świadczenia, czy też wadliwości świadczenia. Należy do naszego uogólnienia dodać jeszcze, że w Kodeksie cywilnym pojęcie "niezachowanie należytej staranności" rozumiane jest jako synonim winy w postaci niedbalstwa. Skoro tak, to zakres odpowiedzialności z tytułu kary umownej pokrywa się w pełni z zakresem ogólnej odpowiedzialności dłużnika za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania (art. 471 kodeksu cywilnego).

 

 

 

 

 

Pytanie 4

 

Zamawiający w Załączniku nr 3 do ogłoszenia przesyłki zagraniczne do 500g-Format S L.p. 20 i 21 zawarł :

 

„-polecone

 

-polecony z PO”

 

Celem dokonania prawidłowej wyceny Wykonawca zwraca się z prośbą o doprecyzowanie czy Zamawiający przewiduje nadanie przesyłek w obrocie zagranicznym do :

 

 

 

  1. Europy łącznie z Cyprem , całej Rosji i Izraela
  2. Ameryki Północnej ,Afryki
  3. Ameryki Południowej , Środkowej i Azji
  4. Australii i Oceanii

 

 

 

 

 

Odpowiedzi na wniesione pytania:

 

Ad. 1

 

Zamawiający w Załączniku nr 4 do ogłoszenia pkt 6 dodał zapis: „Monitorowanie przekroczenia wartości należy do Zamawiającego.”

 

 

 

Ad. 2

 

Zamawiający w Załączniku nr 4 do ogłoszenia pkt 9 zawarł zapis: „W przypadku wysyłania korespondencji zgodnie z KPA Zamawiający będzie używał druków zgodnych z Wykonawcą.”

 

 

 

Ad. 3

 

Zamawiający w Załączniku nr 4 do ogłoszenia pkt 13 zawarł zapis: „W przypadku niewykonywania usługi w zakresie przedmiotu zamówienia zastosowanie będzie miał art. 89 ustawy Prawo pocztowe.”

 

 

 

Ad. 4

 

Zamawiający przewiduje nadanie przesyłek w obrocie zagranicznym do Europy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Oznaczenie sprawy:

DOA.252.2.2019.MT

Ogłoszenie o zamówieniu publicznym na usługi społeczne i inne szczególne usługi

w zakresie świadczenia usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Powiatowego Urzędu Pracy w Ostródzie o wartości zamówienia mniejszej od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych.

 

Ogłoszenie z dnia 11 grudnia 2019 r.

 

1. Nazwa i adres zamawiającego

Powiatowy Urząd Pracy w Ostródzie

14-100 Ostróda ul. Jana III Sobieskiego 5.

NIP 741-18-21-179 REGON 510930135 fax. 089-646-29-56 e-mail: olos@praca.gov.pl

Znak Postępowania: DOA.252.2.2019.MT

Uwaga: w korespondencji kierowanej do Zamawiającego należy posługiwać się tym znakiem.

2. Adres strony internetowej, na której dostępne jest ogłoszenie o zamówieniu publicznym

http://bip.pupostroda.pl

3. Tryb udzielania zamówienia

Postępowanie prowadzone jest w oparciu o art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843).

4. Opis przedmiotu zamówienia

Nazwa przedmiotu zamówienia: sukcesywneświadczenie w okresie od dnia 01.01.2020 r. do dnia 31.12.2020 r. usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, sortowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze do 2000 gram oraz usługa doręczania i odbioru przesyłek z siedziby PUP Ostróda oraz Filii PUP Ostróda w Morągu na rzecz Zamawiającego, w zakresie określonym w załączniku nr 1 do Ogłoszenia.

(CPV 64112000 – 4 - Usługi pocztowe dotyczące listów)

(CPV 60000000 – 8 - Usługi transportowe)

5. Termin wykonania zamówienia

Realizacja zamówienia odbędzie się w okresie od 01 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.

6. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami

Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest Teresa Mattern Kierownik Działu Organizacyjno-Administracyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Ostródzie 14-100 Ostróda ul Jana III Sobieskiego 5 pok. 130 tel. (89) 642-95-10 fax. (89) 646-29-56, e-mail. olos@praca.gov.pl w godz. 8.00-14.00 oraz Jolanta Tarpiłowska specjalista ds. rozwoju zawodowego Centrum Aktywizacji Zawodowej Działu Rynku Pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Ostródzie 14-100 Ostróda ul Jana III Sobieskiego 5 pok. 105 tel. (89) 642-95-10 fax. (89) 646-29-56, e-mail. olos@praca.gov.pl w godz. 8.00-14.00. 

 

7. Opis sposobu przygotowania oferty

Zainteresowane podmioty składają ofertę sporządzoną wg załącznika nr 2 do ogłoszenia – formularz ofertowy oraz wg załącznika nr 3 - kalkulacja ceny ofertowej na świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym o wadze do 2000 g na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy w Ostródzie w formie pisemnej, e-mail lub fax-em do dnia 18 grudnia 2019 r. do godz. 1400.

 

 

8. Opis sposobu obliczania ceny

Ceny oferowane w poszczególnych usługach określonych w formularzu ofertowym stanowiącym zał. 2 do ogłoszenia mają zostać podane według wzoru:

Cena netto + podatek VAT (określony procentowo i kwotowo) = cena całkowita (brutto).

Cena oferty i podatek VAT powinny być podane cyfrowo i słownie.

Cena oferty musi być podana w złotych polskich (PLN) w formacie 0,00 zł.

Za cenę przyjmuje się wartość ogółem brutto za przedmiot zamówienia.

9. Opis kryteriów i sposobu oceny ofert

Wszystkie obliczenia dokonane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Oferty zostaną ocenione za pomocą systemu punktowego, zgodnie z poniższymi kryteriami:

Cena – 80%

Ocena wg wzoru matematycznego:

najniższa oferowana w postępowaniu cena/badana cena z oferty x 100.

Maksymalną ilość punktów otrzymuje oferta najtańsza.

Doświadczenie - 10%

Ocena posiadanego doświadczenia w zakresie realizacji usług pocztowych z obszaru przedmiotu zamówienia (należy załączyć dokumenty poświadczające posiadane doświadczenie).

Skala punktowa przedstawia się następująco:

Wykonanie lub wykonywanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej czterech lub więcej usług trwających nie krócej niż rok odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. usługi pocztowe świadczone w obrocie krajowym i zagranicznym o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł brutto każda – 100 pkt

Wykonanie lub wykonywanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, trzy usługi trwające nie krócej niż rok odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. usługi pocztowe świadczone w obrocie krajowym i zagranicznym o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł brutto każda – 50 pkt

 

Użycie maszyny do frankowania - 10%

Skala punktowa przestawia się następująco:

Możliwość znakowania za pomocą maszyny frankującej – 100 pkt.

 

 

10. Ogólne warunki umowy

Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę najkorzystniejszą, zostanie podpisana umowa, której ogólne warunki stanowią załącznik nr 4 do ogłoszenia.

Cena oferty może ulec zmianie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT od towarów i usług.

Powyższe zmiany nie wymagają wprowadzania aneksu do umowy.

11. Załączniki

Następujące załączniki stanowią integralną część ogłoszenia:

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

2. Formularz oferty.

3. Kalkulacja oceny ofertowej.

4. Ogólne warunki umowy.


Liczba wyświetleń: 15
Rejestr zmian
Autor: Teresa Mattern
Opublikował(a): Adam Krawiec (2019-12-11 12:54:34)
Zredagował(a): Adam Krawiec (2019-12-16 10:19:18)