Jesteś tutaj: Strona główna
ARCHIWUM STRONY: Stan treści i plików z dnia: 2019-01-30 14:16:12

Zaproszenie do składania ofert wstępnych dotyczących przeszkolenia osób bezrobotnych - Uprawnienia spawalnicze

Przedmiot zamówienia: Zaproszenie do składania ofert wstępnych dotyczących przeszkolenia osób bezrobotnych - Uprawnienia spawalnicze
Tryb postępowania: Postępowanie nieprzetargowe
Rodzaj zamówienia: Usługi
Branża: Edukacyjna/Szkoleniowa
Data ogłoszenia: 2018-12-20
Dodatkowe informacje

 

Oznaczenie sprawy:

 

CAZ.DRP.252.59.2018.TJ

 

Informacja o udzieleniu zamówienia publicznego

 

na usługi społeczne i inne szczególne usługi

 

w zakresie organizacji i przeprowadzenia szkoleń dla osób bezrobotnych

 

o wartości zamówienia mniejszej od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych.

 

Ogłoszenie z dnia 27 grudnia 2018 r.

 

1. Nazwa i adres zamawiającego

 

Powiatowy Urząd Pracy w Ostródzie

 

14-100 Ostróda ul. Jana III Sobieskiego 5.

 

NIP 741-18-21-179 REGON 510930135 fax. 089-646-29-56 e-mail: olos@praca.gov.pl

 

2. Tryb udzielania zamówienia

 

Postępowanie prowadzone jest w oparciu o art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1986).

 

Zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 1265 ze zm. i 1149) o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy posiadają wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzony przez wojewódzkie urzędy pracy.

 

3. Opis przedmiotu zamówienia

 

Nazwa przedmiotu zamówienia: Uprawnienia spawalnicze.

 

(CPV 80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego)

 

4. Nazwa podmiotu, z którym została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego

 

Olsztyńskie Centrum Szkolenia Spawaczy „DOSZ” 10-420 Olsztyn ul. Stalowa 4.

 

 

 


 

Oznaczenie sprawy:

CAZ.DRP.252.59.2018.TJ

Ogłoszenie o zamówieniu publicznym na usługi społeczne i inne szczególne usługi w zakresie organizacji i przeprowadzenia szkoleń dla osób bezrobotnych o wartości zamówienia mniejszej od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych.

Ogłoszenie z dnia 20 grudnia 2018 r.

  1. Nazwa i adres zamawiającego

    Powiatowy Urząd Pracy w Ostródzie

    14-100 Ostróda ul. Jana III Sobieskiego 5.

    NIP 741-18-21-179 REGON 510930135 fax. 089-646-29-56 e-mail: olos@praca.gov.pl

    Znak Postępowania: CAZ.DRP.252.59.2018.TJ

    Uwaga: w korespondencji kierowanej do Zamawiającego należy posługiwać się tym znakiem.

  2. Adres strony internetowej, na której dostępne jest ogłoszenie o zamówieniu

    http://bip.pupostroda.pl

  3. Tryb udzielania zamówienia

    Postępowanie prowadzone jest w oparciu o art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1986).

    Zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 1265 ze zm. i 1149) o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy posiadają wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzony przez wojewódzkie urzędy pracy.

  4. Opis przedmiotu zamówienia

    Nazwa przedmiotu zamówienia: Uprawnienia spawalnicze.

    (CPV 80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego)

    Przedmiotem Zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego usługi szkolenia zawodowego w zakresie uzyskania przez 16 uczestników kursu dwóch z poniższych uprawnień spawalniczych w zakresie podstawowym:

    1. spawanie metodą MAG,

    2. spawanie metodą TIG,

    3. spawanie metodą MIG.

    Szkolenia z poszczególnych metod muszą odbywać się w oparciu o wytyczne Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach.

    Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia między innymi musi zapewnić:

  1. Kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje zawodowe odpowiednie do rodzaju prowadzonego kształcenia.

  2. Odpowiednie pomieszczenia wyposażone w sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację kształcenia.

  3. Zabezpieczyć odpowiednie warunki oraz maszyny i urządzenia umożliwiające prawidłową realizację kształcenia praktycznego.

  4. Bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki.

  5. Nadzór służący podnoszeniu jakości prowadzonego kształcenia.

  6. Dostępność szkolenia dla osób niepełnosprawnych.

    Wykonawca również musi:

  1. Uczestnikom w trakcie zajęć zapewnić poczęstunek w formie: m.in. kawy, herbaty, wody mineralnej i zimnych napojów, kanapek, ciepły catering, itp.

  2. Wyposażyć uczestników w niezbędną odzież ochronną do zajęć praktycznych.

  3. Wyposażyć uczestników w materiały dydaktyczne, biurowe, tj. długopisy, notatniki, ołówki, gumki do ścierania, podręczniki, itp. Wszystkie materiały dydaktyczne i biurowe uczestnicy muszą otrzymać na własność.

  4. Uczestnikom przygotować identyfikatory.

  5. Prowadzić stały nadzór nad przebiegiem kursu.

  6. Prowadzić dokumentację księgową kursu w postaci: faktur zakupu, umów zlecenia, rachunków, itp. poświadczających poniesione wydatki.

  7. Prowadzić dokumentację przebiegu kursu w postaci: dzienników zajęć wypełnianych codziennie w oparciu o realizowany program zajęć i frekwencję, imiennej listy obecności, list potwierdzonych przez uczestników otrzymania materiałów biurowych, dydaktycznych, odzieży ochronnej, arkuszy i protokołów z egzaminów, itp.

  8. Absolwentom, którzy ukończyli kurs zaświadczenia o ukończeniu kursu wg wzoru określonego w Załączniku nr 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1632) oraz suplement zawierający następujące informacje: okres trwania szkolenia, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych oraz wydać certyfikat odbycia kursu finansowanego przez Unię Europejską ze środków EFS.

    Szkolenie finansowane jest między innymi z w ramach: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 Oś 10: Regionalny Rynek Pracy, Działanie 10.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia osób bezrobotnych i poszukujących pracy – projekty poza konkursowe realizowana przez powiatowe urzędy pracyoraz innych środków Funduszu Pracy pozostających w dyspozycji Powiatowego Urzędu Pracy w Ostródzie.

    Jest to kurs zamknięty i nie dopuszcza się do udziału w tym szkoleniu innych osób niż tylko skierowane przez Zamawiającego.

    Zasady ogólne organizacji kursu:

Realizacja zamówienia odbywa się z zachowaniem klauzul społecznych.

W związku z tym zamawiający określa wymagania związane z realizacją zamówienia dotyczące zatrudnienia osoby z jednej z poniższych kategorii:

  1. bezrobotnych w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;

  2. osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;

  3. innych osób niż określone w pkt 1, 2 o których mowa w ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1828) lub we właściwych przepisach państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, tj.

osoba ta musi zostać zatrudniona na umowę o pracę w wymiarze nie niższym niż ¼ etatu nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy.

Szkolenie musi być realizowane w oparciu o obowiązujące w tym zakresie akty prawne oraz obejmować tematykę dostosowaną do identyfikowanego na rynku pracy zapotrzebowania na kwalifikacje, w oparciu o standardy kwalifikacji zawodowychi modułowe programy szkoleń zawodowych dostępne w bazach danych pod adresem http://www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl/ oraz podstawy programowe kształcenia w danym zawodzie.

Do wymiaru godzinowego kursów nie wlicza się czasu przerw i egzaminów.

Godzina dydaktyczna = 45 minut.

Godzina zegarowa = 60 minut.

Szkolenie nie może być prowadzone w formie nauczania na odległość z wykorzystaniem technik komputerowych i Internetu.

W przypadku, gdy czas dojazdu z Miasta Ostróda do miejsca odbywania się kursu przekracza 90 minut w jedną stronę, wykonawca uczestnikom kursu musi zapewnić transport z Miasta Ostróda do miejsca i z miejsca szkolenia oraz całodzienne wyżywienie i zakwaterowanie w okresie odbywania szkolenia.

Kurs musi kończyć się egzaminem państwowym, który musi zostać przeprowadzony nie później niż w kolejnym dniu roboczym po zakończeniu szkolenia.

Zasady szczególne organizacji kursu:

Kursem zostanie objętych 16 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Ostródzie i Filii w Morągu. Każdy z uczestników kursu może zdobyć dwa uprawnienia.

Podczas zajęć praktycznych przy jednym stanowisku spawalniczym może pracować tylko jeden kursant.

Program realizowany podczas szkolenia musi być zgodny z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach.

Uczestnicy kursu muszą uzyskać uprawnienia spawalnicze potwierdzone „Książeczką Spawacza” i „Świadectwem egzaminu spawacza” wg Polskich Norm lub Europejskich Norm wystawione zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

Celem szkolenia jest zdobycie przez absolwentów umiejętności potwierdzonych odpowiednimi dokumentami koniecznymi do podjęcia pracy w zawodzie spawacza w dwóch z metod objętych przedmiotem zamówienia.

Kod zawodu 721204 Spawacz wg Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2014 r. poz.1145 ze zm.).

  1. Termin wykonania zamówienia

    Zamawiający wymaga, aby Zamówienie aby zajęcia rozpoczynały się w 2018 r.

  2. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami

    Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest Jolanta Tarpiłowska specjalista ds. rozwoju zawodowego Działu Rynku Pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Ostródzie 14-100 Ostróda ul Jana III Sobieskiego 5 pok. 105 fax. (89) 646-29-56, tel (89) 642-95-22 w godz. 8.00-14.00.

  3. Opis sposobu przygotowania oferty

    Zainteresowane podmioty składają ofertę sporządzoną wg załącznika nr 1 do ogłoszenia – formularz oferty w formie pisemnej do dnia 21 grudnia 2018 r. do godz. 10.30.

  4. Opis sposobu obliczania ceny

    Za cenę zamawiający przyjmuje koszt szkolenia, który musi stanowić iloczyn ceny jednostkowej odpowiadającej sumie poszczególnych pozycji kalkulacji kosztów i ilości uczestników szkolenia.

  5. Opis kryteriów i sposobu oceny ofert

    Za najkorzystniejszą ofertę uznaje się tę, która zapewnia: wykonanie zamówienia w sposób celowy i oszczędny, uzyskiwanie najlepszych efektów z danych nakładów, optymalny dobór metod i środków służących osiągnięciu założonych celów, terminową realizację zadań z zachowaniem klauzul społecznych.

    Spełnianie przez wykonawcę klauzul społecznych:

    W przypadku spełniania klauzul społecznych oferta zostanie oceniona według poniższych kryteriów. Oferta, która nie zachowuje klauzul społecznych nie będzie podlegać ocenie, zostanie odrzucona.

    Wszystkie obliczenia dokonane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Oferty zostaną ocenione za pomocą systemu punktowego, zgodnie z poniższymi kryteriami:

  1. Cena – 45%

    Ocena wg wzoru matematycznego:

    najniższa oferowana w postępowaniu cena/badana cena z oferty x 100.

    Maksymalną ilość punktów otrzymuje oferta najtańsza.

  2. Spełnianie kryteriów wymienionych w § 69 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 667) - 55%

    Ocena następujących elementów oferty:

  1. dostosowanie programu szkolenia odpowiedniego do zapotrzebowania na kwalifikacje identyfikowane na rynku pracy;

  2. jakość oferowanego programu szkolenia, w tym z wykorzystaniem standardów kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych, o których mowa w art. 41 ust. 1 pkt 7 lit. e ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;

  3. doświadczenie instytucji szkoleniowej w realizacji szkoleń z obszaru zlecanego;

  4. certyfikaty jakości usług posiadane przez instytucje szkoleniową;

  5. dostosowanie kwalifikacji i doświadczenia kadry dydaktycznej do zakresu szkolenia;

  6. dostosowanie wyposażenia dydaktycznego i pomieszczeń do potrzeb szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków szkolenia;

  7. rodzaj dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji;

  8. sposób organizacji zajęć praktycznych określonych w programie szkolenia;

  9. termin realizacji szkolenia;

  10. prowadzenie analiz skuteczności i efektywności przeprowadzonych szkoleń.

Za każdy oceniany element oferty maksymalnie można uzyskać 10 punktów.

Maksymalnie w tym kryterium można uzyskać 100 punktów.

Ocenę końcową oferty stanowi suma punktów, na którą składają się uzyskane punkty w poszczególnych kryteriach pomnożone przez ich wagę.

  1. Ogólne warunki umowy i formalności jakie musi dopełnić wykonawca przed zawarciem umowy

    Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę najkorzystniejszą, zostanie podpisana umowa.

    Dopuszcza się dokonywanie zmian umowy w zakresie terminu realizacji szkolenia, zmniejszenia liczby osób objętych szkoleniem, zwiększenia ilości grup dydaktycznych. Zmiany te może zgłaszać Zamawiający w przypadku wystąpienia problemów z rekrutacją uczestników szkolenia.

Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do zatrudnienia co najmniej 1 osoby o której mowa w opisie przedmiotu zamówienia oraz do dnia podpisania umowy przedłożenia zamawiającemu kopii zawartej z tą osobą umowy o pracę wraz z kopią dokumentów poświadczających spełnianie co najmniej jednego ze wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia kryteriów.

 

W przypadku niezatrudnienia w sposób nieprzerwany przy realizacji zamówienia wskazanej wyżej umowy, wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia zamawiającemu kary umownej, w wysokości iloczynu kwoty najniższego wynagrodzenia wraz z należnymi składkami na ubezpieczenie społeczne oraz liczby dni w okresie realizacji zamówienia, chyba że wykonawca wykaże, że przedstawił zgłoszenie oferty pracy w powiatowym urzędzie pracy albo odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym ten wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a niezatrudnienie osoby nastąpiło z przyczyn nieleżących po jego stronie. Za przyczynę niezależną po stronie wykonawcy będzie w szczególności uznany brak osób zdolnych do wykonania zamówienia na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji.

  1. Załączniki

Następujące załączniki stanowią integralną część ogłoszenia:

  1. Formularz oferty.

  2. Ogólne warunki umowy.

Pliki do pobrania

Typ Nazwa pliku Dodano Rozmiar
Dokument załącznik nr 1 do siwz 2018-12-20 95.50kb POBIERZ
Dokument załącznik nr 2 do siwz 2018-12-20 64.50kb POBIERZ
Liczba wyświetleń: 20
Rejestr zmian
Autor: Jolanta Tarpiłowska
Opublikował(a): Adam Krawiec (2018-12-20 13:29:15)
Zredagował(a): Paweł Olszewski (2019-01-30 14:10:33)